På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Då är det som jag misstänkte. Jag får väll försöka rita upp dessa och skriva ut dom på dekalfilm till mitt Hkp 4C bygge, alternativt utesluta dom. Jag har någon bild på en 4C just när mönstermålningen infördes och den maskinen saknar div.emblem.
Jag hittade nyligen en webbplats med rejält med Hkp 4 bilder som ger inspiration.
Nicklas Karlén skrev:Då är det som jag misstänkte. Jag får väll försöka rita upp dessa och skriva ut dom på dekalfilm till mitt Hkp 4C bygge, alternativt utesluta dom. Jag har någon bild på en 4C just när mönstermålningen infördes och den maskinen saknar div.emblem.
Jag hittade nyligen en webbplats med rejält med Hkp 4 bilder som ger inspiration.
Fanns tidsperioder då vissa maskiner saknade emblem, alt bara hade ett på ena sidan. Detta beror på vilken individ och under vilken tidsperiod som sagt!
Ang bildsiten.....den som har siten har bla lagt upp ett av mina foton på HKP-4C helt utan tillåtelse, och vilka följder detta kommer få juridiskt skall jag reda ut imorgon. Skall bla ta reda på vem som har siten.