Svensk Super Puma på G

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Stellan
Kontakt:

Re: Svensk Super Puma på G

Inlägg av Stellan »

Applåder och fanfarer.

Kan vi få en HKP 3 också som inte bara är nya dekaler till UH-1F... Italeri som satsar på helikoptrar sedan länge borde kunna sno ihop en UH-1/AB204 i 1/48, lyssnar ni? Skandal att bara Revells gris finns att tillgå.
Stellan Schroeder Englund
Fenix
Namn: Christer Lind

Inlägg av Fenix »

Trevligt. Definitivt en helikopter som ska köpas till min bokhylla.
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
bergwall
Namn: Robert Bergwall

Inlägg av bergwall »

Oj vad roligt!

Det är ju verkligen konstigt att det inte finns någon ny UH-1 i 1/48. Funderar på om det kan ha att göra med att Bell vill ha royalties för att modelltillverkare använder den världskända silluetten av Huey, texten på Italeris 1/72-kartong skvallrar om det. Man kan däremot inte hitta motsvarande text på HobbyBoss kartong! : ) Jag stod faktiskt och höll i Revells 1/48-modell nere på matvarubutiken (semestrar just nu i Florida) 80 kr var onekligen ett lockande pris. Men det kanske är bättre att vänta?

/Robert
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

bergwall skrev:Oj vad roligt!

Det är ju verkligen konstigt att det inte finns någon ny UH-1 i 1/48. Funderar på om det kan ha att göra med att Bell vill ha royalties för att modelltillverkare använder den världskända silluetten av Huey, texten på Italeris 1/72-kartong skvallrar om det. Man kan däremot inte hitta motsvarande text på HobbyBoss kartong! : ) Jag stod faktiskt och höll i Revells 1/48-modell nere på matvarubutiken (semestrar just nu i Florida) 80 kr var onekligen ett lockande pris. Men det kanske är bättre att vänta?

/Robert
Om du är desperat kan du överta mina båda, vi kan säkert komma över ens om något.
Stellan Schroeder Englund
D.Lardek

Inlägg av D.Lardek »

Vid snabb anblick saknas en del dekaler samt delar, så denna modell kommer liksom tidigare HKP-10 modeller tvingas modifieras en del.
Skriv svar