På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Aha ok! Jag är dock ändå förvirrad över varför dom nämner det som en feature för Silverline. Kan delarna vara olika ytbehandlade och hur pass stora konsekvenser har detta?
Tja, någonting flashigt måste de ju skriva så att de kan ta ut ett högre pris.
Det är precis samma artikelnummer på delarna hos både Evolution, Silverline och infinity (om du tittar på sprängskisserna).
Aha ok! Jag är dock ändå förvirrad över varför dom nämner det som en feature för Silverline. Kan delarna vara olika ytbehandlade och hur pass stora konsekvenser har detta?
Tja, någonting flashigt måste de ju skriva så att de kan ta ut ett högre pris.
Det är precis samma artikelnummer på delarna hos både Evolution, Silverline och infinity (om du tittar på sprängskisserna).
Haha ja man får ju onekligen det intrycket! Tack så mycket för förtydligandet! Det som jag ogillar mest med min nuvarande spruta är att den kleggar igen oerhört snabbt, att få ett jämnt fint flöde känns helt hopplöst hur jag än späder färgen. Hur upplever du att Silverlinen fungerar i det avseendet?
Det lutar det mot att jag beställer en Evolution 2in1 från Puma hobby. Även om färgreglaget låter fiffigt så tror jag att jag klarar mig utan det.
Det som jag ogillar mest med min nuvarande spruta är att den kleggar igen oerhört snabbt, att få ett jämnt fint flöde känns helt hopplöst hur jag än späder färgen. Hur upplever du att Silverlinen fungerar i det avseendet?
Enda gångerna jag haft problem med sk igenkleggning har varit när jag kört med 0,15 nålen och Vallejos färger. Detta har dock upphört
sedan jag började använda Liquitex airbrush medium i stället för vatten, så det är helt klart en utspädningsfråga.
Annars gör du nog rätt i att köpa en Evolution och du kan ju alltid köpa till en sk quick fix (samma bakstycke som på Infinityn), vilket är
en betydligt fiffigare lösning en skruven som sitter på Silverlinen. Puma tar 222kr för en sådan.
Här får du en liten uppfattning hur en sådan fungerar: