Har försökt sätt mig in i vad som skiljer A-1/2/3 till utseendet. Hade sparat en tråd från det gamla forumet och har därifrån Klaffar undertill, trimtabbar i skevrodren och instrumentbrädor.
Klaffarna beskrivs i den gamla Flyghistorisk revy men är svår att få ett grepp om. Här är mitt förslag.
Det blå misstänker jag är placeringen av kylarna så jag har fyllt med spackel för att dom inte ska synas så mycket. Dom röda linjerna är dom olika flapsen.
Den yttre på A1 verkar vara ledad så jag tror att jag får rista i en tunn linje vi det streckade gröna. Ska panellinjen som är inringad i grönt fyllas igen eller behållas?
På A-2/A-3 Har jag fyllt den gula linjen och flyttat bak den till den röd-gula.
(Alltihop är helt meningslöst då det är på undersidan och inte syns.)
Så har vi trimtabbarna. J 21A-1 har en i höger och vänster skevroder medan A-2/A-3 fick en till det högra.
När jag tittar på bilder så ser det ut som trimtabben inte ska vara centrerat i skevrodret som ritningar visar och som dom är placerade på modellen.
Därför flyttade jag in tabben en sprygel närmare bommen. Den högra på A-2/A-3 förlängdes istället till samma punkt.
Nästa steg blir att rita instrumentbrädor.
Vad har jag missat eller gjort fel?
SAAB J 21 varianterna?
Re: SAAB J 21 varianterna?
Hittade en liten bild på någon konstig sida. IPMS Stockholm var det visst?

Det visar att bokens skiss inte var lätt att tolka. Det blir till att ändra lite på modellen (igen).

Det visar att bokens skiss inte var lätt att tolka. Det blir till att ändra lite på modellen (igen).
Det hade varit roligt att se flapps, klaffar och trimtabbar lite "öppna" så man kunde särskilja dem bättre från övriga paneler. Är det motorolja eller hydraulolja som läkt? Intressanta bilder! 
Mvh. André

Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Jag misstänker fortfarande att det är kylarna som sitter i det blåmarkerade området.
Det bör det vara ja. Undrar lite där om spjällen kan stängas helt eller om det alltid är en öppning på typ några centimeter?
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...

Det ser ut som det skulle vara en permanent springa.
Ett nytt försök med A-1 versionen
Ett nytt försök med A-1 versionen
typ
'Från F15 museum

z
'Från F15 museum

z
Jaha, våga såga typ... *s*