På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Min stol i hobbyrummet gick sönder (sjönk som en sten hela tiden) och har idag lämnats till återvinning. Har någon tips om en bra och prisvärd stol som kan rekommenderas?? Den skall vara skön att sitta i under längre bygg/målnings sessioner
Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Jag kan helhjärtat rekommendera en sådan här :
Tror det här är ett sjuttiotals-fenomen, när jag gjorde exjobb 1995 så stod det en och skräpade som jag blev nyfiken på att testa och sedan dess är jag fast ! Jag har en på jobbet och en i modellbyggarverkstaden och är i livet än trots att jag suttit dagligen på en sådan i ett kvarts sekel snart!
Jag är öppen för alla förslag. Ser inte direkt ut som en stol jag skulle välja vid första anblicken, men om du rekommenderar denna så är jag helt öppen att testa. Finns den (eller liknande) att inhandla någonstans som du vet Magnus?
//Micke
Det var mest på skoj Micke men om du vill leta upp en så är det en "Stokke-stol" (de heter Varier idag, de finns att köpa nya också), de borde gå att hitta begagnade. Jag sitter väldigt bra på en sådan, betydligt bättre än på en vanlig kontorsstol. Jag tror det beror på att man rör sig lite grann hela tiden, det blir inte lika statiskt som i en stol.
Mittåt Magnus.. Visst förstod jag det Som jag skrev. Är villig att testa. Skall eftersöka en liknande men inväntar även andra förslag innan jakten är igång
Mvh Micke
Magnus har dessvärre helt rätt, vill du producera och inte bara softa är hans stol överlägsen, kräver lite core dock.
Aber, Manchesterbyxor och kattassar samt att bordshöjden måste optimeras.