Vad har hänt?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Andre B.
Namn: Andre

Vad har hänt?

Inlägg av Andre B. »

Har priserna på Revell's modeller helt flippat ut här i Sverige?

Tittade på Revell's nygamla F-104G Starfighter. En sällsynt modell som nu börjat bli tillgänglig igen då Revell förstått att den är efterfrågad. Runt om i Europa så kan man köpa den för typ 130 - 160 kronor. Revell tar typ 15 euro själva...

Men här hemma kostar samma modell mellan 230 (ModelCraft) och 250 (Lekia) kronor.

En liten burk sprayfärg från Revell ville man ha 120 kronor för på i en Lekia butik. Och då innehåller den hälften så mycket färg som sprayburkarna från Tamiya och Humbrol.

Vad händer?

/André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Mats Averkvist
Kontakt:

Re: Vad har hänt?

Inlägg av Mats Averkvist »

Det är klart att priserna går upp då efterfrågan sjunker. Det är väl ingen av oss modellbyggare som ens skulle misstänka att Lekia har modeller överhuvudtaget?! Vi handlar ju på nätet allihop.... gör vi väl? 8-)
Det är likadant med de handlare som säljer modeller på t ex Tradera. Det är ibland rena fantasipriserna!
F Porsche

Inlägg av F Porsche »

Att bygga plastmodeller är en exklusiv hobby i dag. Jag är tacksam för förmånen att ha Hobbybokhandeln nära och Rebell inom räckhåll, 08 OPEN är bunkring mer än utställning för mig iallafall.
Till höger om entrén till kontoret i city finns ett mikroskopiskt Airfixutbud på Slöjd Detaljer, några kvällar efter en vuxen dag har det hänt att jag gått in på vägen hem och köpt en hutlöst dyr byggsats, bättre än ett årgångsvin.
Fenix
Namn: Christer Lind

Inlägg av Fenix »

Jag kan inte tala för andra städer men i Linköping har vi bara en Lekia som säljer modeller överhuvudtaget och det är gamla Sagoland. De två andra jag känner till i Linköping har inget modellutbud överhuvudtaget.
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Brukar alltid försöka stanna till där när jag har vägarna förbi. Nästan ett "drive through" jämfört med andra affärer...
/André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Skriv svar