Vad t.ex. en modell kan vara värd är naturligtvis upp till var och ens egen bedömning, hur stor kassan är, hur viktig den kan vara för att komplettera samlingen etc.
Även kvalite'n på objektet och hur sällsynt den är bör kanske vägas in.
Saken är den att jag efter mycket letande har lyckats hitta en Hobby Fan IKV91, på nätet, nere i Europa.
Priset blir med frakt strax under 2000 SEK.
Tror den kostade ca 1500:- när den kom ut.
Innan jag slår till undrar jag nu om någon här på forumet har byggt den och i så fall om det är en bra modell?
Alltså oavsett priset. Är den inte det tror jag att det får bli en lucka i samlingen där.
Mvh Dan
Har någon byggt IKV91?
Re: Har någon byggt IKV91?
Här är en byggartikel från plasticwarfare:
http://www.plasticwarfare.se/2011/02/ikv-91
Hoppas den kan ge någon vägledning.
/E
http://www.plasticwarfare.se/2011/02/ikv-91
Hoppas den kan ge någon vägledning.
/E
Erik von Rosen
-
- Namn: Nicklas Karlén
Jag har byggt IKV 91 modellen från Hobby Fan för ett par år sedan och det är en av de bästa resinmodller jag byggt. Det är tunna och fina gjutningar, så tunna att det kan vara svårt att separera detaljerna från inloppstappen. Jag tyckte att allt passade väldigt bra för att vara en helresin modell. Om jag jämför IKV 91 modellen med t.ex Accurate Armors strv 103 så är som är en av de få helresin modeller jag byggt i pansar klassen så är IKV:n bättre, till och med riktigt bra. I samma klass som deras PBV 302 om du har den.
Det finns inga riktiga fallgropar eller större problem med modellen. Var noga när du tar loss delarna, alla små "räcken" är väldigt känsliga. Jag skippade att sätta dit banden på ovansidan av bandaggregatet för det syns ändå inte.
Det skulle var kul om du gjorde en IKV 91 i vinterskrud likt den som står på Arsenalen. Om jag någonsin bygger den extra IKV jag har i förrådet
, så blir det i vinter päls i så fall.
Om det är värt pengarna är en hypotetisk fråga, sa han som sågade sönder tre Classic Airframes modeller á 600 spänn för att få ihop en J 33 Venom i 1/48
/Nicklas
Det finns inga riktiga fallgropar eller större problem med modellen. Var noga när du tar loss delarna, alla små "räcken" är väldigt känsliga. Jag skippade att sätta dit banden på ovansidan av bandaggregatet för det syns ändå inte.
Det skulle var kul om du gjorde en IKV 91 i vinterskrud likt den som står på Arsenalen. Om jag någonsin bygger den extra IKV jag har i förrådet

Om det är värt pengarna är en hypotetisk fråga, sa han som sågade sönder tre Classic Airframes modeller á 600 spänn för att få ihop en J 33 Venom i 1/48

/Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.
När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Tack för svaren! Det verkar så lovande att det får bli en beställning. Jo, jag har byggt PBV302 och den var riktigt fin. Misstänkte väl att IKV:n inte skulle vara sämre men bra att få det bekräftat.