Airfix Vintage Classics

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
christer k
Namn: Christer Karlsson

Airfix Vintage Classics

Inlägg av christer k »

Jag håller på att lägga in min modellsamling på Scalemates, och när jag letade efter "Matador & 5.5 Gun" (som typiskt nog inte fanns med den box jag råkade ha) hittade jag en alldeles ny serie från Airfix som kallas Vintage Classics. De börjar med 25 stycken utvalda, men alla har inte kommit ut än:
https://www.airfix.com/uk-en/news/workb ... e-classics
Ett lovvärt initiativ och det är bra att de sätter en liten banner på framsidan så att man vet vad man får. Jag har köpt många av Revells återutgivningar i SSP-programmet under årens lopp, men det är inte alltid lätt att skilja dem från originalutgåvan när man bara ser dem på bild.

En modell som jag aldrig fått tag på i originalbox är HMS Ark Royal, men den ska ges ut nu och finns som pre-order. Undrar om någon av de svenska modellfirmorna kommer att ta in den. Kanske Alfa Hobby?

Christer
Andre B.
Namn: Andre

Re: Airfix Vintage Classics

Inlägg av Andre B. »

Vill minnas att den där serien diskuterades lite här i våras i någon tråd. På Britmodeller så fanns det lite delade meningar om den "nya serien med gamla modeller". Den kylde kanske mer priset på någon modell på e-bay som en del försökte ta fantasipriser för. Samtidigt så kände väl många att det var att lura på människor modeller för ett pris som de inte var värda.

https://www.britmodeller.com/forums/ind ... ed/&page=1
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Skriv svar