Fokkerutmaningen!
-
Re: Fokkerutmaningen!
Jag satte igång vid 00:01, 1/1 - 2018. 

Jag hade blivit mördad av sambon om kag började i natt plus att jag saknade motorik vid midnatt (:
Men jag började nyss... Ujj Ujj.. inte min typ av byggsats.. Formarna har nog några år på nacken ser det ut som med..
Men jag började nyss... Ujj Ujj.. inte min typ av byggsats.. Formarna har nog några år på nacken ser det ut som med..
Började 1/1.
Det finns helt klart en del småknas med Profipakversionen, men ingen man inte kan spackla över
Det finns helt klart en del småknas med Profipakversionen, men ingen man inte kan spackla över

Jag har några funderingar på cockpiten.
1. Vad finns mellan brandplåten bakom motorn och tanken/ammolådan egentligen? Ser ut som stort tomrum för tillfället.
2. Den där klockan på styrspaken (fotoets) ska den verkligen sitta där? Ser ut på bilderna som om den antingen sitter ovanför eller om det är instrumentet som är snedställt ibland
3. Är sätet gjort i trä eller läder?
1. Vad finns mellan brandplåten bakom motorn och tanken/ammolådan egentligen? Ser ut som stort tomrum för tillfället.
2. Den där klockan på styrspaken (fotoets) ska den verkligen sitta där? Ser ut på bilderna som om den antingen sitter ovanför eller om det är instrumentet som är snedställt ibland
3. Är sätet gjort i trä eller läder?
1. Det bör väl sitta en bränsletank där. Här är ett scratchbygge i 1/16: http://www.scalemotorcars.com/forum/lar ... ild-3.html
2. Detta förstår jag inte. Ser ingen klocka monterad på styrspaken när jag tittar på bygginstruktionerna. Däremot sitter en del: PE23 på tvärstaget ovanför styrspaken
3. Jag läste nyligen att Fokker hade säten av metall.
2. Detta förstår jag inte. Ser ingen klocka monterad på styrspaken när jag tittar på bygginstruktionerna. Däremot sitter en del: PE23 på tvärstaget ovanför styrspaken
3. Jag läste nyligen att Fokker hade säten av metall.
Perfekt! Tack Björn
-
- Namn: Mats Eriksson
Vem vann?
-Blessed are those who go around in circles, for they shall be known as wheels
Poänglistan finns nu på http://www.ipmsstockholm.se/home/manadsmote-juni-2018/