Woodland scenic water effects eller liknande

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
TinyWiking
Namn: Christian
Kontakt:

Woodland scenic water effects eller liknande

Inlägg av TinyWiking »

Hej!
Jag har tänkt att göra baser till figurer (runda baser) och fylla dem med något som får det att se ut som att dom går i ett träsk. Efter att ha letat runt lite hittade jag ett tips på epoxy och införskaffade detta. Funkade helt ok, dock stelnade det otroligt fort och det blev till att blanda upp små mängder i omgångar (har ett tjugotal figurer som skall basas) och slut resultatet blev... ok.

Nu har jag letat bättre alternativ och hittat woodland scenic water effects som verkar vara bra. Dock har jag inte lyckats hitta det i Sverige ><. Har nån några tips på alternativ till denna produkt eller vet hur man får tag på den i Stockholm? Eller har ni tips på andra alternativ för att få önskad effekt ;)?
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Re: Woodland scenic water effects eller liknande

Inlägg av Björn B »

Andre B.
Namn: Andre

Re: Woodland scenic water effects eller liknande

Inlägg av Andre B. »

Det finns ju härdare med olika härdtider. Och frågan är om man alltid behöver använda epoxy. Det skulle nog i många fall även fungera med polyester om än att man kanske måste färga polyester i önskad färg och nyans...
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Skriv svar