Finns ju lite som lockar här. Byggde deras gamla Mig 25 för många år sedan. Den nya är intressant. Även Formel ettorna väcker intresse. Men varför göra dem i 1/24 och inte 1/20 som är den etablerade skalan? Eller varför började Tamiya göra dem i 1/20?
http://www.britmodeller.com/forums/inde ... -01-02-03/
Lite Hasegawa nyheter...
Lite Hasegawa nyheter...
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Re: Lite Hasegawa nyheter...
F-ettan är en gammal modell som nu kommer åter. När den gavs ut ursprungligen var det väl nästan bara Tamiya som gjorde F1 i 1/20. Hasegawa gjorde ingen före 2008 och det har bara blivit tre.
Vad jag förstår så är elmotorer skuld till 1/20 skalan. Dom fick inte plats i 1/24 modellerna. Fast elmotorerna fick inte heller riktigt plats i en 1/20 Cosworth DFV heller utan dom är vanskapta för att få plats med elmotor.
Vad jag förstår så är elmotorer skuld till 1/20 skalan. Dom fick inte plats i 1/24 modellerna. Fast elmotorerna fick inte heller riktigt plats i en 1/20 Cosworth DFV heller utan dom är vanskapta för att få plats med elmotor.
Re: Lite Hasegawa nyheter...
Jo, vissa delar följer ju mer än idag när det gäller elmotorerna. Lotus 78:an till exempel...
Anade att det kunde röra sig om återutgivningar. Och även Revell gör ju dem i 1/24.
När började ebbro, studio 27 och fujimi ge ut formelbilar i 1/20?
Anade att det kunde röra sig om återutgivningar. Och även Revell gör ju dem i 1/24.
När började ebbro, studio 27 och fujimi ge ut formelbilar i 1/20?
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...