Se här vad Saab laddat upp på Youtube! En reklamfilm från utvecklingen av Draken för att väcka intresse utomlands. Det finns en hel del trevliga flygscener med Fc-kärror! Notera även att de upptäcker att radarn inte fungerar som den ska, men senare i filmen kan lösa problemet (en udda form av marknadsföring kan tyckas)!
https://www.youtube.com/watch?v=LhCSSlfNJk8
/Gabriel
J 35 Draken internationell reklamfilm
Re: J 35 Draken internationell reklamfilm
Hatt och kostym, det var tider det. Tror jag ska byta om till kostym när jag ska bygga modell framöver.
Stellan Schroeder Englund
Den verkar vara producerad för flygvapnet, inte SAAB. Så är det en marknadsförning för att sälja planet? Skumt.
Staten och kapitalet sitter som bekant i samma båt.Björn B skrev:Den verkar vara producerad för flygvapnet, inte SAAB. Så är det en marknadsförning för att sälja planet? Skumt.
Däremot är jag lite förvånad över att de visade bilder på radarn – jag skulle trott att sånt var hemligt på den tiden.
Kul att filmen inleds med en Renault 4:a. Så det känns lite som det mer är en flygvapenfilm...
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).