Färg Coroguard

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Fenix
Namn: Christer Lind

Färg Coroguard

Inlägg av Fenix »

Minns inte om jag frågat detta tidigare. Jag håller på att bygga Lockerbie 747:an och dekalarkets "ritning" pratar om en färg som heter Coroguard vad är det för färg. Har Humbrol eller någon annan tillverkare denna färg? Om ja vilken färg/nummer ska jag leta efter?
Senast redigerad av Fenix den 06 nov 2017, 19:30, redigerad totalt 1 gånger.
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Re: Färg wing coronado

Inlägg av Björn B »

är det Corrogard som menas, d.v.s. det grå på vingarna? http://www.network54.com/Forum/149674/t ... +number+of.....
Fenix

Re: Färg wing coronado

Inlägg av Fenix »

Ja det var det. Det var jag som skrev fel/mindes fel tack Björn för rättelsen.

Tack för länken men det gjorde inte mig klokare jag vet fortfarande inte vilken färg jag ska använda för mittensektionen på min Pan Am 747s vingar, av texten i länken att döma så är coroguard bara en färglös lack.
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Re: Färg Coroguard

Inlägg av Björn B »

Då är det gråfärgen på vingarna som man menar. Titta på bilder och välj en gråfärg som du tycker är OK
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Jag har googglat runt lite grann och många verkar använda Humbrol 56 (som ju är en metallic-färg) för Corroguard.

Här är ett reportage från Aeroscale som innehåller lite bilder på en modell av en Pan Am 747: http://aeroscale.co.uk/modules.php?op=m ... artid=7591

Hälsningar

Magnus
Fenix

Inlägg av Fenix »

magnusf den 747:an var modernare än den jag tänkte bygga den jag tänker bygga är från 80-talet tror du att 56 duger för äldre 747 också?
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Fenix skrev:magnusf den 747:an var modernare än den jag tänkte bygga den jag tänker bygga är från 80-talet tror du att 56 duger för äldre 747 också?
Jag har faktiskt ingen aning! Du får spana lite på 747-bilder helt enkelt :) !

Hälsningar

Magnus
Stefan S

Inlägg av Stefan S »

Fanns ju som dekaler till flera olika flygplanstyper, har sett dem även för 747. Har använt sådana dekaler på många modeller.

Stefan
Skriv svar