Högvaktsfigur

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
denstore
Namn: Magnus Berggren

Högvaktsfigur

Inlägg av denstore »

Någon som vet var man kan få tag i högerarmen med AK4:an till en av de där tennfigurerna man fick köpa när man gick högvakten? Frun lyckades med konststycket att diska min i diskmaskinen.....
Janne Nilsson

Re: Högvaktsfigur

Inlägg av Janne Nilsson »

Är väl Tradition som tillverkar dem? Jag målade om en för ett antal år sen åt en bekant. Kan kanske finnas att köpa hos Armemuseums museibutik?

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
denstore
Namn: Magnus Berggren

Inlägg av denstore »

Tack Janne. Lite långt att åka bara för en arm. Någon som ska dit?
Janne Nilsson

Inlägg av Janne Nilsson »

Kan du inte börja med att mejla dem och höra? Kanske blir du ändå till slut tvungen att köpa en hel figur. Men en fru med dåligt samvet kompenserar dig säkert. ;)

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Johan i Hok
Namn: Johan Erlandsson

Inlägg av Johan i Hok »

Halloj!
Prova här! Jag har inte handlat något där ännu, men det beror mest på att jag inhandlat lite för mycket tennfigurer på sistonde. Tiden räcker liksom inte till!
http://www.tennsoldater.se/index.php?cPath=1_4

Johan i Hok
Skriv svar