BMW 2002 från Hasegawa

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Mikael dBW
Namn: Mikael de Bourg Wetterlund

BMW 2002 från Hasegawa

Inlägg av Mikael dBW »

Hasegawa släpper en BMW 2002 tii i tidiga utförandet med runda baklysen. Tyvärr utan motor. Det ska bli intressant att se vilka racingdetaljer som eftermarknadsfirmorna kommer ta fram. Uppgradering till turboversionen lär nog komma rätt snart.

/Mikael

Bild
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Re: BMW 2002 från Hasegawa

Inlägg av magnusf »

Varje gång jag ser en sådan här modell så känns det lite sorgligt att jag inte är bilbyggare. Ytterligare en bil som rullade på vägarna när jag var liten... Känns helrätt i orange som på boxarten också!

Hälsningar

Magnus
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Jag som fuskar lite med bilar ibland hajade till när jag såg den här. Farfar hade ett par sådana, och framför allt versionen med de runda bakljusen är en riktig klassiker. Är faktiskt lite sugen trots att den inte är fransk... :)

Den ser riktigt fin ut:

Bild
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Det är med den som med Renault 4:an. Kan inte säga om den är snygg eller ful idag. Den är rätt "Fiat-ish typ"... *s*
Kul att man ger ut "gamla modeller". Men jag gillar nog efterföljaren 320i mer...
http://gpma.org/ds320i.html
Vänligast/André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Skriv svar