1, Såg denna på Rebell Hobby Hasegawa HA02232 SAAB AJ37 Viggen, Natural Metal 1/72 är den en ny modell eller är det
Hasegawa's prototyp Viggen från tidig goliat?
2, Någon som vet om det finns några "nya" Draken modeller på gång i 1/72 Hasegawa's 1/72 Draken börjar bli svår att få tag på?
3, Jag har varit väldigt dålig på att följa med vad är statusen på den nya 1/72 Viggen (Tarangus?)
Lite frågor
Lite frågor
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
-
- Kontakt:
Re: Lite frågor
2. Köp en Revell, det är samma byggsats.
dvs dessa två:

dvs dessa två:

Kollade instruktionerna till Viggen hos Hobbysearch och det är samma gamla Viggen som alltid.
Just nu verkar Hasegawa ha två olika Drakensatser tillgängliga. En svensk J 35J med gula svärdfiskar på vingarna och en Ace Combat Espada som jag gissar är ifrån något seriealbum.
Just nu verkar Hasegawa ha två olika Drakensatser tillgängliga. En svensk J 35J med gula svärdfiskar på vingarna och en Ace Combat Espada som jag gissar är ifrån något seriealbum.
Mats Averkvist Revells Drakar är lika svåra om inte svårare att hitta än Hasegawa's Drakar.
Då är det bara ett svar kvar som saknas 3, Status för nya 1/72 Viggen (Tarangus?)
Då är det bara ett svar kvar som saknas 3, Status för nya 1/72 Viggen (Tarangus?)
Var det inte Special Hobby som aviserade en Viggen? Om det blir så så borde det även innebära en från Tarangus. men ska man tro detta: http://www.britmodeller.com/forums/inde ... by/&page=2 så lär det dröja.
Tyvärr nämner man ansiktsboken och att försöka hitta något gammalt där är ju hopplöst
Tyvärr nämner man ansiktsboken och att försöka hitta något gammalt där är ju hopplöst
-
- Kontakt:
Som sagt, Drakarna du visar är Revells nyutgåva av Hasegawa, dock gjuten i vit plast. Som min namne skriver, finns Draken åter i Hasegawas sortiment, de återutgav svärdfisken tidigare i år plus den märkliga Ace Combat Espada. Svärdfisken är inte svår att få tag på, den finns i lager hos både Alfa Hobby, Rebell och Mamoco.
Den nya Viggen är ett samarbete mellan Tarangus och Special Hobby, precis som den i 1/48.
Och Hasegawas Viggen är den urgamla, se annan tråd på forumet.
Den nya Viggen är ett samarbete mellan Tarangus och Special Hobby, precis som den i 1/48.
Och Hasegawas Viggen är den urgamla, se annan tråd på forumet.
Tack för alla svar. Verkar som vi får vänta ett bra tag till för en ny Viggen i 1/72.