Allt om Hobby...

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Andre B.
Namn: Andre

Allt om Hobby...

Inlägg av Andre B. »

Det dök upp en gammal känd tidning i tidningsstället för inte så länge sedan. Allt om Hobby nr. 2/2017. Om än i annat papper än tidigare. Undrar vad som hände med nummer 1/2017? Det numret såg jag aldrig ute i handeln. Och rörande modellnyheter. Känner väl inte att Colombo Express är en direkt ny modell från Revell...

/André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Gabriel
Namn: Gabriel Pålsson
Kontakt:

Re: Allt om Hobby...

Inlägg av Gabriel »

Ja det var en väldig tur att Joakim Sannagård kunde styra upp hela situationen! Som du sade är det nytt papper (inte för att jag egentligen bryr mig...) och det kommer bli färre nummer per år, men med mer innehåll istället.
Angående det första numret skickades det ut till prenumeranterna i mars och hamnade aldrig i några butiker. Ordningen är dock återställd nu med nr. 2.

/Gabriel
kifobefa
Namn: Berndt Sonelius

Inlägg av kifobefa »

Jag ber att få lämna in en mild protest.... :-). Nummer 1 fanns i dom större Pressbyråbutikerna, köpte mitt eget ex där. Numret går nog att köpa hos Hobbypress förlag fortfarande.

/Berndt
Stefan S

Inlägg av Stefan S »

Köpte mitt ex av nummer 1 hos Alfa Hobby i Göteborg, var slut hos Hobbycenter.

Det har framgått att nr 1 hade begränsad distribution, det var nått som hade trasslat till sej vid ägarbytet.

Stefan
Gabriel
Namn: Gabriel Pålsson
Kontakt:

Inlägg av Gabriel »

OK, då fanns tidningen redan i vissa butiker. Jag vet inte mer än vad som skrevs i nr. 2, uppfattade det som att nr. 1 inte gick ut i handeln alls.
I många butiker har beskedet varit att Allt om Hobby lagts ned och att det inte ska komma några fler tidningar. Det är därför extra roligt att vi i och med det här numret återigen finns i butiker över hela landet!
/Gabriel
Skriv svar