Någon som byggt Airfix nya B-17G än?
Någon som byggt Airfix nya B-17G än?
Jag har köpt Airfix nya Boeing B-17G Flying Fortress den ligger nere på Posten och väntar på mig. Nu är min fråga har någon här byggt den än? Om ja hur var den att bygga? Passform, utseende mm.
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Re: Någon som byggt Airfix nya B-17G än?
Jag har inte modellen och har därmed inte byggt den heller, jag har dock sett den byggd i Telford och den såg fin ut, den har dessutom fått väldigt fina recensioner! Men någon som verkligen byggt får gärna fylla på med omdömen
!
Hälsningar
Magnus

Hälsningar
Magnus
Re: Någon som byggt Airfix nya B-17G än?
Är rätt nyfiken på deras nya Beufighter med. Har önskat mig en sådan sen jag buggde Matchbox utgåva för över 40 år sedan.
Jag gillade med att man kommer ut med ännu ett nytt dekalalternativ till Mustangen. Fast det kunde kanske varit roligare med ett annat alternativ än ännu en blånosad P-51D. Det är i alla fall inte ännu en "Petie". Skall bli intressant med att se om de fått rätt gul färg på siffror och rundlar till S-31:an?
/André
Jag gillade med att man kommer ut med ännu ett nytt dekalalternativ till Mustangen. Fast det kunde kanske varit roligare med ett annat alternativ än ännu en blånosad P-51D. Det är i alla fall inte ännu en "Petie". Skall bli intressant med att se om de fått rätt gul färg på siffror och rundlar till S-31:an?
/André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).