Var handlar man Finemolds?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Stellan
Kontakt:

Re: Var handlar man Finemolds?

Inlägg av Stellan »

OK, tack Björn.
Stellan Schroeder Englund
SvenYoung
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

Ursäkta sent svar Stellan, Björn hann svara med helt riktiga uppgifter. Tyvärr sticker det iväg med alla dessa avgifter. Momsenn har jag inga problem med att betala men har fortfarande inte förstått detta med "Postens avgifter", trodde att man redan betalat postavgifter i samband med sändningen enligt internationella regler, men tyvärr skall de ha en slant bara för att pilla på paketet. Inget vi vanliga dödliga kan säga nå't om - de gör ju det för att de kan :-(

Hobbyeasy i Hong Kong har ofta Finemolds också.

http://www.hobbyeasy.com/en/page/advanc ... esult.html

Också Modellbau König:

http://www.modellbau-koenig.de/Filter/I ... sca=1%3a35

(Nu sökte jag förvisso bara på pansar, men deras flyg finns säkert också).
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Tack för svar, Sven. Det är väl så att formellt sett så begår man en import av en vara och då ska detta deklareras enligt myndigheternas önskan. Om man importerar varor så kan man deklarera detta till myndighet på helt egen hand eller låta ett ombud sköta det. Kan tänka mig att man vill minimera svinnet till statskassan och har uppdragit åt hanterande företag att sköta deklarerandet åt oss kunder.

Kollade på MBK härom dagen och då hade bara någon av de varorna jag ville ha. Och dyrt bleve det också. Det får bli att handla när jag ramlar på sakerna vid tillfälle. Ingen fet import sålunda.
antesyd
Namn: André Nilsson

Inlägg av antesyd »

Från Japan brukar varannan, var tredje fasta i tullen...

//André
“Any intelligent fool can make things bigger and more complex… It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction.” – - Albert Einstein

The latest arrivals:
HenrikB

Inlägg av HenrikB »

Jag tror det är möjligt att deklarera införsel i förväg men det är onödigt krångligt både för dig som skickar och de som postar dina varor, så ingen gör det.

Som sagt, ibland fastnar det och ibland inte, så min personliga regel är att räkna med worst case och se om det fortfarande lönar sig (om modellen öht går att få tag på i EU) och väldigt ofta är det ändå billigare att handla asiatiska modeller från asien.
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

OK, tack för återkopplingen.
Skriv svar