Någon som ska förbi Försvarsmuseet i Boden i sommar?
-
- Namn: Robert Bergwall
Någon som ska förbi Försvarsmuseet i Boden i sommar?
Hej,
Jag skulle behöva lite hjälp med ganska enkla bildtagningar på den HKP 3C (03015, Z 55) som finns på Försvarsmuseum i Boden. Jag har tidigare haft fin kommunikation med en kille som jobbar där men det verkar som han har slutat då svaren på e-mailen uteblir.
Behovet är att ta bilder på kamouflagemönstret för målningsinstruktion. Jag har väldigt bra detaljbilder men saknar helhetsbilder. Det finns inget särskilt krav på kvalité från mitt håll, mobilkamera duger fint. Många HKP 3 hade mer eller unika mönster i kamouflagen annars hade man ju kunnat ta någon annan individ (Viggen är ju på det viset).
Hälsningar
Robert
Jag skulle behöva lite hjälp med ganska enkla bildtagningar på den HKP 3C (03015, Z 55) som finns på Försvarsmuseum i Boden. Jag har tidigare haft fin kommunikation med en kille som jobbar där men det verkar som han har slutat då svaren på e-mailen uteblir.
Behovet är att ta bilder på kamouflagemönstret för målningsinstruktion. Jag har väldigt bra detaljbilder men saknar helhetsbilder. Det finns inget särskilt krav på kvalité från mitt håll, mobilkamera duger fint. Många HKP 3 hade mer eller unika mönster i kamouflagen annars hade man ju kunnat ta någon annan individ (Viggen är ju på det viset).
Hälsningar
Robert
-
- Namn: Lennart Alvhult
Re: Någon som ska förbi Försvarsmuseet i Boden i sommar?
Han har slutat ,och öppnat bok antikvariat . //Lennart
Robert,
Jag har en del kollegor där uppe, ska kolla om någon kan tänka sig att ta sig an det uppdraget.
Helhetsbilder från alla vinklar är vad du behöver?
Jag har en del kollegor där uppe, ska kolla om någon kan tänka sig att ta sig an det uppdraget.
Helhetsbilder från alla vinklar är vad du behöver?
-
- Namn: Jan Andersson
Jag åker till Luleå i morgon. Kommer under vecksn att besöka svåger och svägerska i Boden. Kan då fota av helikoptern åt dig.
Mvh Jan
Mvh Jan
-
Hej,
OK, tack för info Lennart.
Fint Jan och Niklas. Jag har fåtalet bilder snett framifrån men skulle behöva på höger sida och bakkroppen (båda sidor), helst med stängda dörrar, jag vet inte om det är möjligt. Jag skulle kunna ringa dem innan, det brukar underlätta.
Hälsningar
Robert
OK, tack för info Lennart.
Fint Jan och Niklas. Jag har fåtalet bilder snett framifrån men skulle behöva på höger sida och bakkroppen (båda sidor), helst med stängda dörrar, jag vet inte om det är möjligt. Jag skulle kunna ringa dem innan, det brukar underlätta.
Hälsningar
Robert
-
Ska se om jag kan få någon att ev stänga dörrarna innan jag fotograferar
Då lämnar jag detta vilande lite. Robert, du får hojta till om du behöver mer hjälp, utöver Jannes, så ska jag försöka fixa.
-
Fotat och klart. Får bara skicka bilderna lite senare i dag.
Janne.
Janne.
-
Stort tack! Jag ringde dit och annonserade ditt besök. killen som jobbade där var mycket tillmötesgående.