Plats i bil om du vill vara med på Grevens

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Stellan
Kontakt:

Plats i bil om du vill vara med på Grevens

Inlägg av Stellan »

Det finns ett par platser i bil kommande lördag då det är Grevens Glue Galore i Borensberg. Avfärd från Stockholm typ 6.00...hemma igen på tidigkvällen. Vi delar på bensinen. Ta med några modeller att visa upp.

Snott från Herr Greven själv, Claes:

"Veckan efter midsommar är det dags för Grevens Glue Galore, som i år går av stapeln den 2 juli.

Träffen är (om allt klaffar) på samma ställe som förra året, d v s Dansäterskolan (Falkgatan) i Borensberg (mellan Motala och Linköping). Det öppnar 09:00 och avslutning/prisutdelning är ca 16:30.

Förutom ett smörgåsbord med byggda modeller att vila ögonen på så finns det även servering och ett swap meet som växer för varje år som går. Säljare från både Sverige, Norge och Finland har mängder med prylar att locka med!

Om du vill ha mer info om träffen så kan du kontakta Elin & Claes Beck Friis på 070-988 59 32, claes@mbox382.swipnet.se eller på Facebook: Grevens Glue Galore.

Claes skriver på Facebook:

"Temaklass: "Min favorit" - fri tolkning.

Övriga klasser blir som tidigare år, och jag återkommer med mera info lite senare."
Stellan Schroeder Englund
hanfeh
Namn: Hans Fehrnström
Kontakt:

Re: Plats i bil om du vill vara med på Grevens

Inlägg av hanfeh »

Jag kör också men vill inte vara så länge på Grevens i Borensberg utan åker hem efter lunch via Brunneby för handling av cider och ett besök på Museihuset som stänger kl 17.
/Hasse
/Hasse

Mina webplatser
https://www.diorama.one/
Tankman
Namn: Mats Stråhle

Inlägg av Tankman »

Stellan,
Tar du med roll-upsen o annat värvningsmaterial åxå?
Jag o Lisa har ett par bord under hela dagen.
Mats Stråhle
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Mats, Kai som åker med mig skulle ta med material.
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Bumpar denna förfrågan ännu en gång. Ingen som är sugen på lite sommarmys under en dag?
Mikael dBW
Namn: Mikael de Bourg Wetterlund

Inlägg av Mikael dBW »

Jag skall bila ner till Tyskland på söndag så det får räcka som biltur denna helg. Inget Grevens för mig, alltså.

/Mikael
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Mikael dBW skrev:Jag skall bila ner till Tyskland på söndag så det får räcka som biltur denna helg. Inget Grevens för mig, alltså.

/Mikael
Du slipper, helt frivilligt.
Skriv svar