Aifix Lynx helikopter i 1/48

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Nicklas Karlén
Namn: Nicklas Karlén

Aifix Lynx helikopter i 1/48

Inlägg av Nicklas Karlén »

Har någon sett om Airfix nya Lynx helikopter i skala 1/48 har dykt upp i någon butik i Sverige än?

Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Björn Fransson
Kontakt:

Re: Aifix Lynx helikopter i 1/48

Inlägg av Björn Fransson »

Har inte sett den. Men däremot en recension i senaste Airfix Model World (men det kanske är där du läst om den). Den verkar i alla fall vara grymt fin! Navyvarianten kommer ju dessutom med danska dekaler.
Nicklas Karlén
Namn: Nicklas Karlén

Inlägg av Nicklas Karlén »

Jag har följt det mesta som skrivits om Westland Lynx modellen på Britmodeller.com (det är en hel del) och jag kommer införskaffa både arméversionen och marinversionen när jag får tillfälle. Den ser riktigt fin ut. Det är kul att Airfix kommit igång med lite nyutgivningar och att kvalitén verkar lovande.

Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Kan som sagt rekommendera artikeln i AMV. Många bilder och tips från provbygge där.
Urban Gardini
Namn: Urban Gardini
Kontakt:

Inlägg av Urban Gardini »

Såg en del intressanta kommentarer om den här http://sparforums.com/ipb/index.php?/to ... #entry5499
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Skriv svar