Svensk byggare
Re: Svensk byggare
Såg att 3 stycken Caproni ca 313 från Italeri ligger ute på tradera nu: http://www.tradera.com/item/180904/2506 ... -ca-313-14
-
- Namn: Jocke Thylin
Hej
Tidigare har Italeri givit ut sin Ca313 i Limmited edition , inga nya delar utan ny gjutning av de gamla i 'begränsad' upplaga.
Har själv två lådor från olika sådana utgåvor.
Så det är möjligt att de kommer göra det igen men har ingen aning om när det ev skulle ske.
Jocke
Tidigare har Italeri givit ut sin Ca313 i Limmited edition , inga nya delar utan ny gjutning av de gamla i 'begränsad' upplaga.
Har själv två lådor från olika sådana utgåvor.
Så det är möjligt att de kommer göra det igen men har ingen aning om när det ev skulle ske.
Jocke
Ets är nog det jag kan rek
Måste ta tag i min B16 och göra klart! Men då kommer den väl i 1/48 eller nått 

Går igenom modellen och ger den nya panellinjer.

Golvet ser ut att vara för brett men det är jag som ej håller ihop modellen så bra , sedan har det kasat lite bakåt! Det passar perfekt men mycket kvar att göra!

Lite plast får tas bort vid sporrhjulet.

Går igenom modellen och ger den nya panellinjer.

Golvet ser ut att vara för brett men det är jag som ej håller ihop modellen så bra , sedan har det kasat lite bakåt! Det passar perfekt men mycket kvar att göra!

Lite plast får tas bort vid sporrhjulet.
Många av oss svenskbyggare verkar ju vara självplågare (vi vet vilka vi är) så jag kan ju nämna att det finns en jättefin byggsats från Combat i 1/32...peckers skrev:Ets är nog det jag kan rekMåste ta tag i min B16 och göra klart! Men då kommer den väl i 1/48 eller nått
Har en B18b i vacum 1/72 dock som nästan är klar
Någon mer vacum modell tror jag ej att det blir 

Om det är Broplans (inte AA alltsåpeckers skrev:Har en B18b i vacum 1/72 dock som nästan är klarNågon mer vacum modell tror jag ej att det blir

Japp Broplans B18B får lägga en egen bygg tråd på den sedan!