Modellhobbyn räddade mitt liv.

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Modellhobbyn räddade mitt liv.

Inlägg av SvenYoung »

Rörande och stark berättelse, Henrik, både här ovan och på din blogg.

Polisen förtjänar all beröm de kan få för det arbetet de gör (tidningar och övrig press kritiserar dem bara hela tiden), så det du gör är en fantastiskt fin gest.
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Modellhobbyn räddade mitt liv.

Inlägg av Ulf Lundberg »

Det du skriver är så starkt, att det är svårt att ta till sig och kommentera.
Å andra sidan känns det nödvändigt att inte ignorera det.
För min del har modellbygge och medlemskap i IPMS-Stockholm i allra högsta grad höjt min livskvalitet.
Sen jag flyttat till Berlin har jag fått möjlighet att jämföra modellklubbars verksamhet och i den jämförelsen är IPMS-Stockholm en klar vinnare.
Byggmöten och månadsmöten var för mig en ständigt pågående informell skola, där jag lärde mig bygga och måla. Jag skulle inte vara den byggare jag idag är om den inte vore för klubben. Flera av mina närmaste vänner har jag träffat genom klubben. De gemensamma och sponsrade(!) resorna har gett mig vänner i hela Sverige och i sin förlängning även internationellt.
Därför sällar jag mig härmed till dig och tackar IPMS-Stockholm för en bra verksamhet.

Vad gäller alkoholen har jag en god vän, modellbyggare och fd. alkoholist, som precis som du talar om vikten av att ta ansvar för sitt eget liv och att styra det i en bra riktning.
Lycka till i kampen mot giftet!
Uffe
Daniel_A
Inlägg: 573
Blev medlem: 29 jan 2012, 23:38
Namn: Daniel Andersson
Ort: Linköping (nästan)

Re: Modellhobbyn räddade mitt liv.

Inlägg av Daniel_A »

Tycker det är skönt att höra när det går uppåt och framåt för människor som haft det jobbigt. Jag är glad för din skull. Dessutom uppskattar jag både polisens arbete och även Eurocoptern som förebild.

/Daniel
MartinN
Inlägg: 649
Blev medlem: 14 mar 2012, 23:21
Namn: Martin Nordström
Ort: Säve

Re: Modellhobbyn räddade mitt liv.

Inlägg av MartinN »

Ja, jag kan bara hålla med övriga som kommenterat. Det är så sant det där att det alltid finns något (ofta rätt mycket) att vara tacksam för.

/M
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Re: Modellhobbyn räddade mitt liv.

Inlägg av easy_company »

Era värmande ord ger mig motivation och även glädje, jag tror Ulf att man måste ha varit där på stupets brant eller stått någon väldigt nära för att kunna förstå. Tack än en gång!
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Björn Fransson
Inlägg: 3582
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Modellhobbyn räddade mitt liv.

Inlägg av Björn Fransson »

Sent svar från min sida, men jag skriver som många andra; det är starkt att läsa detta. Fantastiskt om den här hobbyn inte bara skänker glädje utan även kan bidra till så mycket mer. Ser fram emot att se Eurocoptern som ju, sedd mot denna berättelse, blir så mycket mer än ett vanligt bygge.
Skriv svar