Dansk Thornycroft Amazon kranbil

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Johan i Hok
Namn: Johan Erlandsson

Dansk Thornycroft Amazon kranbil

Inlägg av Johan i Hok »

Hejsan!
Jag gav upp min jakt på ritningar till en Amazon med lång hjulbas och började bygga Airfixmodellen ur lådan. Nu fick jag 1,5 hyllmeter med "Military Modelling" häromdagen. Där fanns naturligtvis en ritning på Amazonen med lång hjulbas!
Nu blir det till att bygga en till. Frågan är vilken färg de danska flygvapen kranbilarna hade? Någon som kan hjälpa mig med detta?

Johan i Hok
Öken-Erik

Re: Dansk Thornycroft Amazon kranbil

Inlägg av Öken-Erik »

Visst finns det någon som kan hjälpa dej!½
Brian Broderson!
Han kan det mesta om danska militärfordon, tyvärr ätr det danska IPMS Forumet låst för icke medlemmar (fruktansvärt dålig reklam för IPMS vilket också resulterar i ett tråkigt forum med få inlägg och inskränkta debatter) men det finns ett annat danskt forum, nämligen "Danske Modellbyggere" där "vem som helst" kan regga sej och där det är betydligt mer trafik.

http://www.danskemodelbyggere.dk/forum/

Annars kansk Lau som häckar här ibland kan skicka dej vidare till Brian, Brian är en mycket kunnig o hjälpsam kille. :-)

Öken-Erik

CU@C4
Johan i Hok
Namn: Johan Erlandsson

Re: Dansk Thornycroft Amazon kranbil

Inlägg av Johan i Hok »

Tänkte inte på Brian. Både han och Lau har hjälpt mig med de danska Honest John-bilarna. Ska se om jag inte har hanns mailadress någonstans.

Johan i Hok
Lätt senil.....
Skriv svar