Maestro Models inredningsets till Lansen?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Nicklas Karlén
Namn: Nicklas Karlén

Maestro Models inredningsets till Lansen?

Inlägg av Nicklas Karlén »

Jag har skaffat mig Maestros inredningsets till Tarangus Lansen. Jag måste erkänna att jag gillar dessa set väldigt mycket och jag har flera set till bl.a Tunnan och en hel del till Draken. Det som förundrar mig när det gäller Lansen arket är valet av färg på instrument panelerna. De A 32A som jag kikat på är i mitt tycke väldigt gröna på instrumentpanelerna, rätt likt både Tunnan och Draken och det stämmer rätt bra med de fotoetsark som finns till dessa, men på Lansen arket är det en blågrå nyans som jag inte tycker stämmer så bra med orginalet. Den liknar mer den 058 blågrå nyans som undersidan på div. FV maskiner målats med.

Är det någon mer än jag som har dessa ark och reagerat på färgnyansen?

Nicklas Karlén
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Henrik Bergman

Re: Maestro Models inredningsets till Lansen?

Inlägg av Henrik Bergman »

Japp.

Jag har dem oxå.
Påpekade detta för Max när jag såg underlaget på etset.
Tyvärr blev det inte åtgärdat, så när de kommer till användning, så blir det till att maskera och måla om.
Henrik Bergman, Vargön

_______________________________________________________________________________________________________
Det är bara en hobby...det är bara en hobby...det är b......
PederT
Namn: Peder Thorell

Re: Maestro Models inredningsets till Lansen?

Inlägg av PederT »

Jag har också påpekat detta för Max, och förhoppningsvis blir färgen bätre på de etsade satser som förhoppningsvis kommer till J 32B-
Jag håller absolut med Nicklas om färgen.
Har även frågat Max om S 32C, men han är av den åsikten att den skulle sälja för dåligt för att tillverka en egen byggsats.
MEN, han påstod att någon entusiast i Spanien eventuellt skulle komma med en konverteringssats till S 32C.

//Peder
Skriv svar