På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Som titeln säger... Jag undrar om det finns någon som gjort ett set med divisionsmärken.
Jag är ute efter David röd och blå från F4 till en jaktviggen i 1/48.
David blå symbolen är i en vit cirkel med svart kantlinje
Jag antar att du har en dator, och kanske en skrivare. I så fall kan du tillverka de divisionsmärken du önskar.
Köp vitt dekalpapper avsett för den typ av skrivare du har tex bläckstråleskrivare.
Sedan letar du upp det divisionsmärke du vill ha och testar dig fram till rätt storlek. när du hittat den, är det bara att köra.
Jag gjorde på det sättet med ett märke som skulle sitta på fenan till min Sk35:a i 1/48.
MVH//Peder
PederT skrev:Jag antar att du har en dator, och kanske en skrivare. I så fall kan du tillverka de divisionsmärken du önskar.
Köp vitt dekalpapper avsett för den typ av skrivare du har tex bläckstråleskrivare.
Sedan letar du upp det divisionsmärke du vill ha och testar dig fram till rätt storlek. när du hittat den, är det bara att köra.
Jag gjorde på det sättet med ett märke som skulle sitta på fenan till min Sk35:a i 1/48.
MVH//Peder
Bra idé. ....men jag har inte en fungerande skrivare tyvärr
Hmmm.
Ser ut som ett fall för Bergwall
Han har ju viggendekaler på G, men om (och i så fall vilka) divisionsmärken som kommer vara med har jag ingen koll på.
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
Hej,
Jo F4-emblemen som nämns kommer finnas med, de är uppdelade på olika delar/tryck (eftersom brun inte finns på båda trycken). Kan passa på att nämna att kompanimärkena för första resp. andra komp. följde märkningen med divisionsmärkena. Satt första div på vänster sida så fanns även första kompaniets märke på vänster landställslucka och andra div./komp. följde på analogt vis på motsatt sida Placeringen av första eller andra div./komp. kunde variera mellan höger och vänster.
JA-dekalerna
AJ-dekalerna
Det tillkommer även svartvita tryck för stenciler.