Vad gör man med sina alster?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Göran

Re: Vad gör man med sina alster?

Inlägg av Göran »

Tidigare har jag skänkt överskottet till min systerson och/eller grannbarn.
Tyvärr så är jag "vuxen" nu, så då passar det sig inte riktigt att elda upp/smällare/eller luftgevär längre. Men håll med om att ni tyckte det var kul när vi var yngre i vilket fal.? ;)

Mvh
Göran
Lerxzt
Namn: Mikael Byström

Inlägg av Lerxzt »

Göran skrev:... så då passar det sig inte riktigt att elda upp/smällare/eller luftgevär längre. Men håll med om att ni tyckte det var kul när vi var yngre i vilket fal.? ;)

Mvh
Göran
Kanske inte är en dum idé... Istället för nyårs- påskfirande skulle kanske IPMS Stockholm ha en kväll som gick i förstörelsens tecken.. Alla tar med sig några modeller som får utstå att återgå till smådelar ännu en gång :) Kan tänka mig se hur en Panzer III försvinner i höjden fasttejpad på en fyrverkeripjäs och s.m.s. "goes out with a bang" :D

//Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
wearbeagle

Inlägg av wearbeagle »

Tar gärna hand om spräng, skrotnings eller överblivna objekt flyg, båtar eller tridsfordon för vidare befodran till ungdomar / barn som "suckar" längtande när dom ser modeller, sådan skulle man ha m.m. Har kommit till en insikt att kan dom få fixa till ett objekt eller få en hel modell så börjar ett korn att gro i hjärnan på en del, kan man få 3-4 st av 10 intresserade så kan det snart finnas en ny generation att tillgå! Så istället för att gömma alster eller bara förstöra, ge modellerna en andra chans i de yngre kommande modellbyggares hand! Inte alla har chansen att växa upp med eller i närheten av duktiga modellbyggare och få ärva eller förvalta sådana alster som dom gärna gör om tillfälle ges, mellan datorspel m.m.!
Viktor

Inlägg av Viktor »

wearbeagle skrev:Tar gärna hand om spräng, skrotnings eller överblivna objekt flyg, båtar eller tridsfordon för vidare befodran till ungdomar / barn som "suckar" längtande när dom ser modeller, sådan skulle man ha m.m. Har kommit till en insikt att kan dom få fixa till ett objekt eller få en hel modell så börjar ett korn att gro i hjärnan på en del, kan man få 3-4 st av 10 intresserade så kan det snart finnas en ny generation att tillgå! Så istället för att gömma alster eller bara förstöra, ge modellerna en andra chans i de yngre kommande modellbyggares hand! Inte alla har chansen att växa upp med eller i närheten av duktiga modellbyggare och få ärva eller förvalta sådana alster som dom gärna gör om tillfälle ges, mellan datorspel m.m.!
Låter som en mycket bra idé!
Limma lugnt!
BrianKuehn
Namn: Brian Kuehn

Inlägg av BrianKuehn »

Vilken bra idé om det finns sådana ungdomar idag...
Brian Kuehn
Vanlig, dödlig, störandetyp
There is nothing like the smell of Tamiya in the morning...
wearbeagle

Inlägg av wearbeagle »

Sådana ungdomar finns, dom behöver mestadels bara få "känna" på en modell för att förstå att det är något dom kan göra vid sidan av datorspelen!
Janne Nilsson

Inlägg av Janne Nilsson »

Lerxzt skrev:
Göran skrev:... så då passar det sig inte riktigt att elda upp/smällare/eller luftgevär längre. Men håll med om att ni tyckte det var kul när vi var yngre i vilket fal.? ;)

Mvh
Göran
Kanske inte är en dum idé... Istället för nyårs- påskfirande skulle kanske IPMS Stockholm ha en kväll som gick i förstörelsens tecken.. Alla tar med sig några modeller som får utstå att återgå till smådelar ännu en gång :) Kan tänka mig se hur en Panzer III försvinner i höjden fasttejpad på en fyrverkeripjäs och s.m.s. "goes out with a bang" :D

//Micke
"Eve of destruction"? :twisted:
http://www.youtube.com/watch?v=ntLsElbW9Xo

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Stefan S

Inlägg av Stefan S »

Jag har en mängd gamla modeller bakom böckerna i mina bokhyllor. Tyvärr är snart det utrymmet fyllt.....

Stefan
Skriv svar