Först har vi en bild från Cottbus. Lite slitet museum men trevligt. Väl värt ett besök. Känner ni igen figuren på fenan? Har var väl en liten DDR-kille om jag minns rätt.

Berlin-registrerad Buick. Årsmodell? Vet inte men kanske 53? En snygging är det i alla fall.

En T-44 i Skandiahamnen, Göteborg. Mäktig sak - särskilt när man är helt nära.

Här är en traktor till Johan. Danska västkusten för några år sedan.

Nymålad eller kanske helt ny Komatsu.

En inte lika ny vad-det-nu-är...åkkomforten är nog inte särskilt hög.

Frühstück är ju grymt viktigt och jag föredrar tysk sådan framför t.ex. italiensk

Tag der Öffnen Tür (eller något liknande) på en bas i norra Tyskland för ett par år sedan.

Bogbil från basen ovan.

Det här kan ju få bli en tävling. Vad föreställer bilden? Och i vilket land finns motivet?

Bilen som Heydrich färdades i när han utsattes för attentatet som gjorde honom dödligt sårad. Berlins tekniska museum.

Två bilder på GM-dieslar i Kroatien, Split respektive Zagreb. Bilderna är inga höjdare men jag minns ljudet!

Karlshorst - platsen i östra Berlin där stilleståndsavtalet skrevs på 1945. Ett litet museum som är lite anno dazumal men det hör liksom till.

Ja, det här ser ju ut att vara någon sorts Sherman, mer vet jag inte. Den fanns i alla fall vid Zeppelinmuseet i Tönder. Intressant ställe om man är lite nördig. Hangarrester i skogen om man letar lite.

Tre bilder från Finow några mil nordost om Berlin. Intressant museum med lite av varje. En hel del flyg men även en del fordon som synes. Härligt fulsnygga tycker jag.

Så här glad blir man av att flyga Spitfire. I varje fall om platsen är Duxford.

Kvällsljus, de flesta har gått men de sista entusiasterna njuter av starter i kvällningen. Duxford.

På Rygge har man kunnat njuta av fina flygdagar de gånger jag varit där. Lite annorlunda.

Ja, att detta också är Rygge och Norge är väl en onödig uppgift.

Kul att vara här!