På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
"Med Spaken i Näven" är den absoluta GULDBOKEN när gäller den här typen av uppgifter, tar med till nästa Uppsala-byggmöte om du inte har fått tag på den någon annanstans innan dess.
För min del får du gärna göra en Fokker G1 profil med m/40 camo
För en del år sedan fanns det en utställning på Flygvapenmuseét med byggda modeller av de beställda/tänkta ej levererade flygplanstyper som Sverige var intesserade av före och under krigsåren,
Har del foton (ej av bästa kvalitét) av dessa modeller, så om intresse finns så kan jag lägga in dessa foton på denna tråd?
Senast redigerad av Björn Eriksson den 16 feb 2014, 12:36, redigerad totalt 1 gånger.
Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala
- Fokker G-1 jachtkruiser – Deel 1 - Jag har ej denna bok i min ägo själv, men det finns utdrag ur boken på nätet. Kapitel 3 handlar tydligen om det utländska intresset för flygplanstypen. Det skulle vara intressant att läsa detta kapitel i översättning från holländska - summering av boken är tydligen utförd på engelska!
OBS! Vissa av dessa källor är lite motsägelsefulla gällande detaljerade faktauppgifter!
Lars Befring skrev:Jag köpte en ICM do 215 igår.. dom e ju inte dyra direkt och nu e frågan leveransmålning eller sliten ubåtsfärg?....
btw... någon som har önskemål när det gäller färg på Fokker-profilen?
-Holländsk
-Svensk M40
-Annat vinterkammo
-metallren/silverdopad post war???
-?
Tack igen för uppmuntran och info!
PS med spaken i näven är den bok jag inte har hittat än!
Vilken skala? *nyfiken*
Tittar man på Airfix nya Dornier Do 17 så verkar man tittat en del på hur ICM löste det med vingbalkar och annat. Airfix kommande Do 17 ser helt klart fin ut. Med ett annat motoralternativ hade kanske möjligheten att bygga en Do 215 av den funnits med?
Lars Befring skrev:Jag köpte en ICM do 215 igår.. dom e ju inte dyra direkt och nu e frågan leveransmålning eller sliten ubåtsfärg?....
btw... någon som har önskemål när det gäller färg på Fokker-profilen?
-Holländsk
-Svensk M40
-Annat vinterkammo
-metallren/silverdopad post war???
-?
Tack igen för uppmuntran och info!
PS med spaken i näven är den bok jag inte har hittat än!
Vilken skala? *nyfiken*
Tittar man på Airfix nya Dornier Do 17 så verkar man tittat en del på hur ICM löste det med vingbalkar och annat. Airfix kommande Do 17 ser helt klart fin ut. Med ett annat motoralternativ hade kanske möjligheten att bygga en Do 215 av den funnits med?