"Digitala" camouflage på flygplan?
-
-
- Namn: Kalle Nordlund
Re: "Digitala" camouflage på flygplan?
Nu börjar t.om. Povel Ramel ligga i lä med sitt ordtrolleri

och vem är det som säger att vi modellbyggare inte har humor! 

Admiral Povel Ramel låter som en kryssare från slaget om Jylland...
Nä, nu lägger vi ned tråden innan det spårar ur helt och råkar handla om något helt annat än vad rubriken anger. Får jag det, Robin?
Nä, nu lägger vi ned tråden innan det spårar ur helt och råkar handla om något helt annat än vad rubriken anger. Får jag det, Robin?
Stellan Schroeder Englund
-
Såg en RAF Hercules målad i "fyrkantskamouflage" för ett tag sen. Och det var rejäl storlek på fyrkanterna med. Var tvungen att se efter två gånger om det var en kamouflagemålning eller något annat...
/ Andre
/ Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
kallenordlund skrev:Kan meddela att det tär på hjärncellerna att försöka återskapa ett digitalt camo i modellvärlden, särskilt då skalan blir lite minde.
Här är två bilder på en MiG-29UB i 1/72 som jag experimenterade med för ca. 1 1/2 år sedan. Den är blev aldrig klar utan har fått tjäna som testbänk för diverse tekniker istället. Maskerad i omgångar med 1,5 mm tamiyatejp. Ett arbete som höll på att knäcka mig totalt
Hur osthyveln och snusburken kom med i bilden har jag ingen aning om![]()
Du behöver den här! -> Review: Silhouette Portrait Mask Cutter
-
- Namn: Kalle Nordlund
Mycket intressant! Ska undersökas närmare.Hardcore skrev:kallenordlund skrev:Kan meddela att det tär på hjärncellerna att försöka återskapa ett digitalt camo i modellvärlden, särskilt då skalan blir lite minde.
Här är två bilder på en MiG-29UB i 1/72 som jag experimenterade med för ca. 1 1/2 år sedan. Den är blev aldrig klar utan har fått tjäna som testbänk för diverse tekniker istället. Maskerad i omgångar med 1,5 mm tamiyatejp. Ett arbete som höll på att knäcka mig totalt
Hur osthyveln och snusburken kom med i bilden har jag ingen aning om![]()
Du behöver den här! -> Review: Silhouette Portrait Mask Cutter