Lite synd är att man lagt mycket energi på hjulbrunnarna vid de inre huvudställsluckorna (dessa är ju nästan alltid stängda) medan nödgeneratorn som alltid är utfälld i parkeringsläge, inte finns med alls. Hade hellre sett att man gjort omvänd prioritering här. Å andra sidan är det grymt ambitiöst att lägga till de få millimeter som skiljer JA från AJ (och övriga) i längd!
På pluskontot tycks även ligga fina landställ och dessutom - inte minst viktigt - en riktigt väl avvägd ytdetaljering med precis lagom fina panellinjer. Bravo!
Det är många delar som ska ihop för att kroppen ska funka. En utmaning för konstruktör och byggare, men på provbygget ser man ut att ha lyckats riktigt bra. Möjligen kan skarven på framkroppen bli lite trixig att få bort. Men det kan också vara det faktum att delarna är gjutna i olika grå nyanser som spelar ögat ett spratt.
En sak som förvånar mig lite är "bulorna" vid utblåset. Betvivlar inte en sekund att de sitter där på originalet, men jag hade aldrig noterat dem.
Men sammantaget tycks det bäddat för ett riktigt stort BRAVO! Lansen var bra, Tunnan bättre, Viggen... Ja, den måste ju bara bli bäst!
