Dags att spara pengar då...

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
kallenordlund
Namn: Kalle Nordlund

Dags att spara pengar då...

Inlägg av kallenordlund »

Gissa om jag blev glad när Zoukei Mura annonserar sina kommande släpp i Super Wing Series. En Ho-229 samt Do-335 i skala 1/32!!!
http://www.zoukeimura.co.jp/en/sentimen ... g_047.html
Hardcore

Re: Dags att spara pengar då...

Inlägg av Hardcore »

Fråga; är du den Kalle som spelar Magic och jobbar som tatuerare?
AndersN

Inlägg av AndersN »

Otroligt roliga modeller! Men jag hoppas verkligen inte att de gjuter dorniern på Smithsonians rakt av med tanke på att den anses amatörmässigt restaurerad, vad nu det egentligen betyder?
"On another note, this is the package illustration for the new Do335 that we had announced at the venue recently.
The development team researched every corner of the actual aircraft at the Smithsonian, based on Mr. Bentley's drawings"

Snart kommer en Ar 234 från Fly också :D
kallenordlund

Hardcore skrev:Fråga; är du den Kalle som spelar Magic och jobbar som tatuerare?
Nej tyvärr inte. Varken Magic eller tatueringar :D
kallenordlund

AndersN skrev:Otroligt roliga modeller! Men jag hoppas verkligen inte att de gjuter dorniern på Smithsonians rakt av med tanke på att den anses amatörmässigt restaurerad, vad nu det egentligen betyder?
"On another note, this is the package illustration for the new Do335 that we had announced at the venue recently.
The development team researched every corner of the actual aircraft at the Smithsonian, based on Mr. Bentley's drawings"

Snart kommer en Ar 234 från Fly också :D
Visst är det kul! Vet dock inte hur deras referenser kommer att se ut angående "Pilen". Det blir helt säkert mycket research kring Smithsonians kärra. Får hoppas att dom inte slarvar när dom nu tänker lägga ner en massa arbete på detta. ZM brukar ju leverera trevliga resultat så vi håller tummarna. Jag ser personligen mest fram emot Ho-229. Har saknat en flygande vinge i mitt vitrinskåp :D

En Arado 234 är inte heller fel. Vilken version blir det?
AndersN

Inlägg av AndersN »

http://www.fly814.cz/pripravujeme-preparing/
Får man tro bilden blir det en Ar 234B-2 nattjakt. Huruvida den blir bättre än Radub/MDCs resinkit är ytterst tveksamt, men troligtvis mer lättbyggd (och mindre dyr.)

Själv gillar jag alla de sena (och tidiga) tyskarna, så alla dessa är ytterst välkomna.
Skriv svar