PayPalkonto kapat

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
BrianKuehn
Namn: Brian Kuehn

PayPalkonto kapat

Inlägg av BrianKuehn »

Mitt PayPalkonto kapades igår kväll. Om du har ett sådant konto skulle jag ändra på lösenordet och säkerhetsfrågor...
Brian Kuehn
Vanlig, dödlig, störandetyp
There is nothing like the smell of Tamiya in the morning...
denstore
Namn: Magnus Berggren

Re: PayPalkonto kapat

Inlägg av denstore »

Har du någon koll på hur det gick till? Det troliga är ju att det är genom någon du har handlat ifrån, eller?
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Illa illa, har tvekat länge om PP men det blev inte bättre med detta dystra besked.
Stellan Schroeder Englund
denstore

Inlägg av denstore »

Vissa av oss har iofs använt Paypal problemfritt i mer än 10 år, så det finns nog inte större brister hos dem än någon annan. Men visst är det surt att sånt här ska hända.
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Efter att ha försökt ett par gånger med att skaffa sådant däringa PP men misslyckats med något i det tekniska båda gångerna så känner jag inte att det är klockrent. Men det är jag det.
Stellan Schroeder Englund
BrianKuehn

Inlägg av BrianKuehn »

Det som är riktigt skumt är att jag inte har använt kontot på typ ett år. .. Jag förstår ingenting. PayPal har varit riktigt bra på att hantera detta tack och lov! Jag fick pengarna tillbaka imorse, nu måste jag kämpa för att få tillbaka växelkursdiffen på 255 kr dock...

Trots detta kommer jag att fortsätta använda PayPal, det är trots allt mycket smidigt att använda!
Brian Kuehn
Pyret

Inlägg av Pyret »

Men du har normalt sett alltid slantar på PP-kontot?

Jag brukar ha det tomt och föra över vid behov. Det tar iofs en dag ungefär men jag riskerar inga spontanköp! Varken egna eller andras ;)

Mvh
Christian
denstore

Inlägg av denstore »

Han hade det antagligen kopplat till ett Visa-kort, där det fanns pengar. Så har i alla fall jag det. Inga större risker dock, då det dels är ett betalkort (ingen kredit), och jag är så pank, att de kan få stjäla mina 143kr om de lyckas....
Cpt_Farrel

Inlägg av Cpt_Farrel »

Hade du möjligtvis konto hos Adobe med samma lösenord? De har tydligen blivit utsatta för någon form av attack...
BrianKuehn

Inlägg av BrianKuehn »

Magnus, du hade rätt. Jag hade ett debitkort kopplat till PayPal. Nej jag har inget konto hos Adobe men det måste vara typ något sådant kanske...
Brian Kuehn
Skriv svar