Lifecolor
Re: Lifecolor
Jag kör endast med Lifecolor... bytte ut alla mina färger på en gång 
De fungerar alldeles lysande, liksom alla akrylfärger så har den en tendens att torka fast på nålen men med lite retarder så går det som smort.
Det är matchade färger och otroligt fina pigment

De fungerar alldeles lysande, liksom alla akrylfärger så har den en tendens att torka fast på nålen men med lite retarder så går det som smort.
Det är matchade färger och otroligt fina pigment
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work 

-
Vilken förtunning använder du till Lifecolor... vanligt kranvatten, destillerat vatten eller nåt annat?Janne.S skrev: ...
...
Och vilken retarder?
Tänker inom kort testa LC så all input är välkommen.

Jag kör kranvatten +DAX återfuktande handsprit 70% 
eller
kranvatten + SE fönsterputs + retarder
Retardern är vanlig akryl retarder som man hittar i konstnärsbutiker

eller
Retardern är vanlig akryl retarder som man hittar i konstnärsbutiker
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work 

-
Det var denna kombination jag testade med igår, funkade bra.Janne.S skrev: ...
...
Handsprit... ja, där ser man.

Tack Janne!
-
- Namn: Urban Gardini
- Kontakt:
Sprutade Lifecolor för första gången nu i kväll och spädde ut den med en tredjedel kranvatten. Körde först utan retarder men upptäckte väldigt fort att det inte alls var någon bra idé. Med retarder så gick det mycket smidigare. Tyckte att den var trevlig att köra genom sprutan. Använde mig utav en Kinesisk Julaspruta när jag sprutade.
Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young
Lifecolor är en jättetrevlig färgtyp. Jag har airbrushat en F-18 och en F-14 med Lifecolor och det blev toppenfint! Sortimentet är stort och har FS-nummer, nyanserna ser verklighetstrogna ut. Pigmentet är väldigt fint och man får en jämn och matt yta. Dessutom är färgen lätt att späda och beter sig inte som Tamiya och Gunze, som i själva verket är enamel-färger...
Tummen upp för Lifecolor! Max, det finns bara en annan onlinebutik i Sverige med Lifecolors sortiment, så funderar du på att ta hem dem så är det nog en bra idé.
Tummen upp för Lifecolor! Max, det finns bara en annan onlinebutik i Sverige med Lifecolors sortiment, så funderar du på att ta hem dem så är det nog en bra idé.
Angående retardern, exakt vad heter den ni använder och var köpte ni den? Jag provade med Tamiyas retarder i helgen, men resultatet blev sämre än utan retarder, det klibbade och klistrade och spottade väldeliga tills jag sköljde ur och körde direkt från burken utan tillsatser och då gick okej igen, eller i alla fall dröjde det längre innan jag fick rengöra nålen.
-
- Namn: Urban Gardini
- Kontakt:
Min retarder heter Amsterdam och är inköpt på den lokala pysselbutiken.
Modellbyggare gör det med modeller.