Ny medlem..
Re: Ny medlem..
Kul att du hittade hit och stort grattis till dina priser! Fel forum är vi alla på kan man säga. Vi ska inte skriva här, vi ska bygga! Men nej, i det allmänna forumet kan man fråga om det mesta.
Om stjärnmotorn så finns det ju en hyfsat i Revells Dr 1-sats i 1/28. Roterande alltså. Lite finess i bygget och en snyggt ådrad propeller så blir det bra, för du bygger väl en "fläktdriven" bil??
Om stjärnmotorn så finns det ju en hyfsat i Revells Dr 1-sats i 1/28. Roterande alltså. Lite finess i bygget och en snyggt ådrad propeller så blir det bra, för du bygger väl en "fläktdriven" bil??
Stellan Schroeder Englund
Hej Leif och välkommen! 
Ett av mina favoritställen att finna figurer på är http://www.hobbyeasy.com som jag varmt kan gå i god för! I första hand kollar jag alltid hos den lokala handlaren, men om inget av intresse finns hemma så beställer jag via nätet på ovanstående sida. Ett Hong Kong baserat företag som både är pålitliga och detta till ett skäligt pris...
Lycka till med ditt fordon!

Ett av mina favoritställen att finna figurer på är http://www.hobbyeasy.com som jag varmt kan gå i god för! I första hand kollar jag alltid hos den lokala handlaren, men om inget av intresse finns hemma så beställer jag via nätet på ovanstående sida. Ett Hong Kong baserat företag som både är pålitliga och detta till ett skäligt pris...
Lycka till med ditt fordon!

Vi ses i siktet!
/ VagnC
"All evil needs to prevail is for good men to step aside"
http://vagnchefens.blogg.se
/ VagnC
"All evil needs to prevail is for good men to step aside"
http://vagnchefens.blogg.se
-
- Namn: Mikael de Bourg Wetterlund
Hej Leif.
Jag säger också välkommen hit! Jag har ju sett dina byggen alla år som vi varit med i CCM och jag ser fram emot att du börjar visa lite bilder på dina nya alster. Varför inte lägga upp lite bilder på det du byggt tidigare, det tror jag skulle uppskattas. Du har ju byggt en del udda saker t ex en gräsklippar-VW, hästdragen Trabant, motoriserad popcornmaskin mm.
Hälsningar
Mikael
Jag säger också välkommen hit! Jag har ju sett dina byggen alla år som vi varit med i CCM och jag ser fram emot att du börjar visa lite bilder på dina nya alster. Varför inte lägga upp lite bilder på det du byggt tidigare, det tror jag skulle uppskattas. Du har ju byggt en del udda saker t ex en gräsklippar-VW, hästdragen Trabant, motoriserad popcornmaskin mm.
Hälsningar
Mikael
-
Hörde jag TRABANT?!
En hästdragen sådan dessutom! Den skulle jag hemskt gärna vilja se!
En hästdragen sådan dessutom! Den skulle jag hemskt gärna vilja se!
-
Bra ide från Mikael. Det finns mycket som jag skulle vilja se igen. Som kanske andra inte redan har sett.
Janne Nilsson
Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Hej!
Tack för ert varma välkomnande
Jag ska se om jag kan hitta några av mina tidigare byggen..de flesta ligger ihop-packade på vinden någonstans..
"Om stjärnmotorn så finns det ju en hyfsat i Revells Dr 1-sats i 1/28. Roterande alltså. Lite finess i bygget och en snyggt ådrad propeller så blir det bra, för du bygger väl en "fläktdriven" bil??" Detta måste jag nog totalt dementera..det vore på tok för enkelt att driva den så..
Mvh
//L
Tack för ert varma välkomnande

Jag ska se om jag kan hitta några av mina tidigare byggen..de flesta ligger ihop-packade på vinden någonstans..
"Om stjärnmotorn så finns det ju en hyfsat i Revells Dr 1-sats i 1/28. Roterande alltså. Lite finess i bygget och en snyggt ådrad propeller så blir det bra, för du bygger väl en "fläktdriven" bil??" Detta måste jag nog totalt dementera..det vore på tok för enkelt att driva den så..

Mvh
//L
Aha, men då kan den ju snurra och driva någon sorts kuggstångsarrnagemang som via vinkelväxlar och läderremmar få hjulen att driva fordonet. Eller så snurrar den och smiskar en häst som drar bilen...
Stellan Schroeder Englund
Stjärnmotor
Jag har en dubbelradig stjärnmotor frpn en Hellcat i 1/32.
Den är c:a 38,2mm i dia.
Duger?
Mats
Den är c:a 38,2mm i dia.
Duger?
Mats
Mats Stråhle
Hej!
Stellan: det där är på rätt spår
Mats: den motorn låter intressant, det verkar svårt att hitta en större.. pm om pris, byte etc..stort tack!!!
Mvh
//Leif
Stellan: det där är på rätt spår

Mats: den motorn låter intressant, det verkar svårt att hitta en större.. pm om pris, byte etc..stort tack!!!
Mvh
//Leif
Airfix 1/24 FW 190 motor är~48mm i diameter
Revell 1/28 Sopwith Camel motor 36 mm
Z
Revell 1/28 Sopwith Camel motor 36 mm
Z