Det blev ju tjusigt det där. Mattheten är lite svår att bedöma pga ljuset, men spontant tycker jag det ser bra ut. Hur figuren till något speciellt projekt eller målar du honom som ett test?
OT - Jag har en fråga som inte är relaterad till ämnet: Nyligen så införskaffade jag mig ett exemplar av Canforas Pantherbok och såg ett jäkligt mysigt dio som du byggt. Kommer du att visa det på någon av de svenska tävlingarna? Det vore kul att se det IRL
Vad är nu detta ?
Re: Vad är nu detta ?
Senast redigerad av Jesper den 26 feb 2012, 20:05, redigerad totalt 1 gånger.
-
Hej Jesper
Tack ! Figuren kommer att ingå i en ny vignette ifrån mig, han är en av besättningen på en Panther( sen) som rullar in mot Österrike mars/April 45.
Mitt Diorama är tyvärr sålt till en samlare...så nu har jag bara bilder kvar. Kul att du gillade den. Om du har intresse av just Oak leaf cammot ( höst) ser Du att denna figur jag postade nu följer mer det korrekta mönstret ( jämnför med Panther boken)..lite av matematik att göra detta mönster...jobba med % , hur mycket av denna färg etc etc..inte för lite och inte för mycket.... Helt korrekt kan man inte göra då det skulle bli alldeles för "plottrigt" och allt skulle smälta samman till ett jytter. En som är duktig på det är Calvin tan..som behärskar det bra!!! Det är svårt men dj...kul...
Mvh
Mirko
Tack ! Figuren kommer att ingå i en ny vignette ifrån mig, han är en av besättningen på en Panther( sen) som rullar in mot Österrike mars/April 45.
Mitt Diorama är tyvärr sålt till en samlare...så nu har jag bara bilder kvar. Kul att du gillade den. Om du har intresse av just Oak leaf cammot ( höst) ser Du att denna figur jag postade nu följer mer det korrekta mönstret ( jämnför med Panther boken)..lite av matematik att göra detta mönster...jobba med % , hur mycket av denna färg etc etc..inte för lite och inte för mycket.... Helt korrekt kan man inte göra då det skulle bli alldeles för "plottrigt" och allt skulle smälta samman till ett jytter. En som är duktig på det är Calvin tan..som behärskar det bra!!! Det är svårt men dj...kul...

Mvh
Mirko
Aha... Spännande.Har du startat någon tråd om Österrikeprojektet?
Vad synd att diot är sålt. Det hade som sagt varit fett att se det live
Calvin Tan är grym... Omänskligt grym nästan:)
Vad synd att diot är sålt. Det hade som sagt varit fett att se det live

Calvin Tan är grym... Omänskligt grym nästan:)