På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
I februari kommer IPMS Mälardalen att startas upp med ett invigningsevenemang på Arboga Robotmuseum. Där kommer vi förutom att snacka modellbygge även att äta god mat, lotta ut modeller och samt få en guidad visning av robotmuseums utställningar. I utställningen finns ett fantastiskt bloodhounddiorama och en stor samling flygplansmodeller. Även en av världens få bevarade V-1 raketer finns också att beskåda. Datumet som gäller är den 23:e Februari mellan klockan 13.00-18.00. Mer information finner ni här: http://www.ipmsvmd.n.nu/invigning
Efter invigningen är det tänkt att vi ska anordna byggträffar i ovan nämnda museum och förhoppningsvis locka till oss byggare från Närke, Södermanland och Västmanland. Ni är alla välkomna den 23:e!
Jättekul att det bildas en förening i västra mälardalen! Jag har själv mitt ursprung i Köping, bor numera på västkusten, men tittar gärna in på något möte i framtiden om jag är i trakterna.
Lycka till med den nya föreningen, hoppas den drar till sig många byggare!