Jag tittade på Lightningen, och valde bort överliggande motor eftersom ett stort problem var läckage från övre motorn -det hade SAAB sett redan på ritbordet!
Istället läggs motorerna separerade runt bombrummet (tror det var A-5 Vigilante som redde ut det åt mej) och ger dessutom ordentligt utrymme för underhåll och urplockning av motorn -hissa upp planet & fäll ut motorn. Tillse dock att steg 1, avlägsna bombracket, är genomfört först!

Luftintagen får behålla formen, men kommer att bli vidare och förses med intagskoner.
Var huvarna tar vägen blir jag inte klok på, enklast verkar vara att lägga till en navigationsplats på ryggen, men hela profilen vinner nog på att flytta dem framåt på nosen.
Och så ska det bli pappslöjd för att undersöka hur man får variabla bakdeltor att bli användbara.
För att hålla ordning på tankarna har jag börjat skissa på en FMV-beställning på en "taktisk bombplattform" som visade sig önska ett transoniskt plan som klarar låghöjdsflygning och inflygning mot målet inklusive stigning till fällhöjd i supercruise för att slippa bli en klart lysande värmekälla (jo, jag vet.. dessa svala dubbla jetmotorer...)
Men när jag ändå håller på är det kul att titta på vad som togs fram i resten av världen under samma tid och se vad som skulle ha kunnat hamna i det svenska luftrummet bara nån var beredd att betala

Hoppas bara att slutresultatet blir byggbart!
/Lasse