vart kan man få tag på Testors färger?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
norra tigern
Namn: joakim

vart kan man få tag på Testors färger?

Inlägg av norra tigern »

jag undrar vart i stocholm kan man få tag på testors färger ? jag har varit hos haranbee och hon hade slutat med testors så några mera ideer ?
BrianKuehn
Namn: Brian Kuehn

Re: vart kan man få tag på Testors färger?

Inlägg av BrianKuehn »

Fungerar inte Humbrol för ändamålet?? Utbudet på färger räcker för de flesta tänkbara fordon, figurer mm och är mycket lättare att få tag på. Frågan är om man kan få tag på Testors i Sverige, inte i Stockholm iallafall.
Brian Kuehn
Vanlig, dödlig, störandetyp
There is nothing like the smell of Tamiya in the morning...
norra tigern

Inlägg av norra tigern »

jo men jag har för mig att humbrol har inte t.e.x en crem gul färg och en mintgrön färg på sprayflaska
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Vill du ha spray så kolla i Tamiyas sortiment av sprayfärger. De finns dessutom på Wentzels så de är lätt tillgängliga!

Här är en länk till färgkartan: http://www.tamiya.com/english/products/list/spray.htm

/M
Nicklas Karlén
Namn: Nicklas Karlén

Inlägg av Nicklas Karlén »

Jag har köpt Testor/Model Master färger från Modelljärnvägsspeciallisten i Umeå. Dom verkar ha ett rätt bra sortiment av dessa färger men det var relativt dyrt, men vissa nyanser kan vara knepiga att blanda till så då är det rätt skönt att kunna plocka dom direkt ur burken :roll: .

http://www.modellhobby.se/
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
norra tigern

Inlägg av norra tigern »

jag håller nämligen på med en ford 1949

http://www.tcpglobal.com/aclchip.aspx?i ... d-pg01.jpg

färgen längst ner till vänster heter miami cream. den skulle jag vilja ha till min byggsats finns en sådan färg att köpa så man kan måla direkt eller ska man försöka att experimentera med bil färger på en plast byggsats ?
Håkan F
Namn: Håkan Frid

Inlägg av Håkan F »

Bara du har en bra primer inunder är det ok att måla med bilfärger. Tom ganska vanligt.
Annars är det inte otroligt att du kan få kulören från Zero paint. Dessa kan fås färdigblandade enligt de flesta recept och du har ju bra utgångsmaterial i alla koder som står på och kring färgprovet på din bild.
Zero paint hittas enklast via "www.hiroboy.com". Zero torkar matt så det behöver klarlackas om du vill ha en blank bil.
Lycka till / Håkan F
Skriv svar