Revell Tirpitz 1/350 Skorsten

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Fenix
Namn: Christer Lind

Revell Tirpitz 1/350 Skorsten

Inlägg av Fenix »

Jag har stött på ett problem under bygget av min Tirpitz jag upptäckte alldeles försent att jag limmat på toppen på skorstenen åt fel håll och när jag försökte åtgärda det "exploderade" den biten i små bitar som är omöjliga att pussla ihop plus att den biten tog med sig delar av skorstenen också. Jag har redan frågat Revell med de har inga reservdelar för den modellen längre. Finns det aftermarket skorstenar för Tirpitz i 1/350 som passar Revell? Jag är inte sugen på att köpa en ny Tirpitz i 1/350.
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Re: Revell Tirpitz 1/350 Skorsten

Inlägg av Björn B »

Fenix

Inlägg av Fenix »

Det var den delen som "exploderade" för mig, men som jag sa den tog delar av skorstenens fäst yta med sig också.

Tack för länken.
Proosen
Namn: Niclas Proos

Inlägg av Proosen »

Trist när det strular med byggandet! Jag tog en titt på ritningen och tänker att lite plasticcard i lagom tjocklek borde kunna rädda situationen allt beroende på hur stor skadan är.
Såga bort det trasiga, lägg dit en grovt formad skiva plast och finslipa in den efter skorstenens form.

Hoppas det löser sig.
/Niclas
Senast redigerad av Proosen den 01 dec 2024, 14:22, redigerad totalt 1 gånger.
Fenix

Inlägg av Fenix »

Tack Niclas för förslaget jag ska ha det i åtanke dock har jag aldrig jobbat med Plasticcard eller "göra nya delar" förut.
Skriv svar