Då jag är ordentlig förkyld så kan jag inte medverka ikväll. Synd då jag har en hel del till köp/byt/sälj och missar julbordet!
Jag undrar om hur många IPMSare använder Discord. Under COVID karantänen användes Skype i all ära för online möten. Personligen har jag erfarenhet av både Skype och Discord. Skype är knappast en favorit. Jag tycker att Discord hanterar streaming bättre och har mer möjligheter än Skype. Online möten, Kalendarium, event (08-Open, stansmodellbyggare) information och sammordning, diverse chattar. Jag tror inte Discord kan ersätta forumet i samma form men för framtida covid liknande situationer skulle det snarare vara ett bättre komplement jämfört med Skype.
Hur många använder Skype fortfarande? Hur många använder Discord? Vad var bra eller dålig med Skype mötena? Vad tycker ni?
\\Dan
Behöver IPMS en Discord server?
Behöver IPMS en Discord server?
Bygger alldeles för sakta..
Re: Behöver IPMS en Discord server?
Använder inget med en kamera på datorn.
-
Jag hade inte hört talas om Discord tidigare.
Jag tycker att Skype fungerade väl, med tanke på förutsättningarna. Men förhoppningsvis ska vi slippa ha digitala möten framöver.
Jag tycker att Skype fungerade väl, med tanke på förutsättningarna. Men förhoppningsvis ska vi slippa ha digitala möten framöver.
Hmm en sån ung man som du borde veta om DiscordJoakim Hultman skrev: ↑21 dec 2022, 07:36 Jag hade inte hört talas om Discord tidigare.

Förhoppningen är att vi inte ska ha digitala möten men man undrar ju.
Bygger alldeles för sakta..