Någon som har erfarenhet av skärmaskin för maskeringsfilm likt en skrivare?
Re: Någon som har erfarenhet av skärmaskin för maskeringsfilm likt en skrivare?
Så den svenska leverantören verkar ju ha ett bra pris. Tidigare har man sparat hälften på att köpa från england.
-
- Namn: Peter Åkerblom
Vad kör du för film till dina schabloner?FredrikAlmlöf skrev:Jag gör ett tillägg här; följ länken nedan så kan du se ett exempel på vad jag gjort hittills med min maskin.
http://www.ipmsuppsala.forum24.se/ipmsu ... ut435.html
Skulle du nu vilja ha en egen maskin, är det bara att höra av dig för ytterligare information.
Mvh Fredrik
Tänkte låta hustrun göra mina schabloner men hon är nyfiken på vad vi skall skaffa för "papper".

Någon som testat och vet om maskeringsfilm typ Crafty Products fungerar med Humbrol lackfärg (enamel). Står inget på deras hemsida om vilka färgtyper den tål.
-
- Namn: Fredrik Almlöf
Det finns några olika märken antar jag. Oramask 810 är, enligt uppgift, det som t.ex. Montex använder till sina masker.fieldflower skrev:
Vad kör du för film till dina schabloner?
Tänkte låta hustrun göra mina schabloner men hon är nyfiken på vad vi skall skaffa för "papper".
/F
-
- Namn: Peter Åkerblom
OK, kanonbra, det skall jag be hustrun hålla utkik efter.FredrikAlmlöf skrev:Det finns några olika märken antar jag. Oramask 810 är, enligt uppgift, det som t.ex. Montex använder till sina masker.fieldflower skrev:
Vad kör du för film till dina schabloner?
/F
Tack!