Det blir knappast mer klassiskt än så här, till och med morsan vet vad detta är för flygplan. Ondskan själv förkroppsligad, STUKA! 1978 står det på asken, Fabriqué en Angleterre står det också om fransoserna undrar var deras största hot mot nationalklenoden (Heller) tillverkas. Snygg oval logotype.
Om man inte har lust att lunchpromenera i snålblåsten tar man med en modell till jobbet istället. Då hinner man snabbt kapa och limma några delar, putsa några andra och svära över att det dröjer minst fyra timmar tills dess att man kan göra något seriöst med modellen. När man kommer hem börjar det brännas i väskan och modellen åker raskt upp på byggbordet igen. Nu ska vi se; putsa och limma alla återstående delar, måla, dekalera… Tror vi på tre inlägg till innan den är färdig?
Underbara Airfix piloter!
Alla tycks ha utbildats på samma flygskola oavsett ifall de sedan hamnade i tyska, brittiska eller amerikanska kärror – och varför är alla nödiga? Eller har de precis fått splitter i skrevet? Vem vet?
Vem vet…
De brukar ha en stor grop i magen, så jag tror på skott i buken.
Nejdå, de är bara vädigt hungriga, därav hålet i magen.
Det där belätet finns i vitrinskåpet här i Kågeröd. Byggd före över 25 år sedan. Jag minns att jag var så irriterad över att hjulen var hopgjutna med kåporna…
/Magnus
Det kom en uppdaterad version nåt år senare med separata (och rätt snygga, tycker jag mig minnas) hjul.
Tänk så mycket enklare det är med färre delar. Denna med ihopgjutna hjul och damasker duger gott.